20150119

Kek Lapis Simple

Assalamualaikum. saya nak share resepi kek lapis yang terrsangat ringkas. kalau tunggu nak beli yang dekat sarawak tu, lambat lah sikit kan. mana nak tempah lagi mahal pulak kekadang tu *sobs* so, ni resepi yang saya dapat dari makcik saya. sangat simple dan takdalah mahal pun bahan dia. saya pulak jenis yang lebih suka buat sendiri kalau nak makan apa apa. hehe. dan ada resepi update dari ni yang saya dah buat business. Alhamdulillah *senyum sampai telinga* dalam next update saya ceritakan pasal business Lapislicious. untuk sekarang, terimalah, kek lapis *gitohh* 
smile emoticon
Bahan-bahan:

☞4 biji telur
☞1 cawan tepung gandum
☞1 cawan serbuk biskut marie(blendkan biskut marie tu sampai jadi serbuk)
☞3/4 cawan gula
☞1 cawan butter
☞esen vanilla



Cara-cara:
pukul butter dgn gula sampai kembang, 
masuk telur sebiji demi sebiji,
masuk esen vanilla.
lepastu masukkan tepung yg dah diayak.gaul sebati. 

masukkan serbuk biskut marie. gaul lagi
lepastu bahagi la ikut kaler apa yg kita nak
sapu butter kat loyang, masuk selapis dulu
lepastu kukus tau! dalam 5 min cemtu try cucuk.

kalau tak lekat apa apa kat lidi yg kita cucuk tu dah letak layer lain pulakulang sampai habis adunan
p/s: boleh gak letak apa apa perasa yang kita suka. yang saya buat ni saya letak selapis milo, selapis nescafe dengan vanilla. selamat mencuba!

dapur confirm bersepah sementara nak siapkan. lulz

gambar ni buruk. tak reti ambil gambar lelawa lagi T.T

No comments:

Post a Comment